NFT’ler ve e-Ticaret: Gelecekte Ne Beklemeli?

Teknolojik yenilikler, mevcut fikirlere değer katmayı amaçlar. Bu, işleri yapmanın daha iyi yollarını yaratmaya ve endüstrilerin gelişmesine yardımcı olur. Şu anda gerçekleşen en büyük değişikliklerden biri, NFT’lerin e-ticarete dahil edilmesidir.

NFT’ler nedir?

NFT , Merkezi Olmayan Web’de “Fungible Token” anlamına gelen popüler bir kısaltmadır. Eşsiz özellikleri nedeniyle türünün başka bir türüyle değiştirilemeyen, tokenize edilmiş, türünün tek örneği bir dijital parçayı temsil eder.

Bir NFT, bir portre, bir sanat eseri, müzik, dosyalar, GIF’ler, videolar, memler vb. olabilir. Dijital nesnelerin NFT olarak nitelendirilmesi için, ayrıntılarının değişmez bir yere kaydedildiği bir blok zinciri ağında basılmış olmaları gerekir. Bu da genellikle Dağıtılmış Defter Teknolojisi (DLT) olarak adlandırılan deftere kaydedilir.

E-Ticaret nedir?

Geleneksel işletmeler, fiziksel olarak vekaleten veya doğrudan tüketicilerle işlem yapar. Bu tür işlemler, mal alım satımını ve hizmet alışverişini içerir. Bu, internetin ortaya çıkışından önce iş yapmanın geleneksel yoluydu.

E-ticaret, çevrimiçi platformlarda yürütülen veya işlem gören tüm iş biçimlerini temsil eder. Üreticileri, distribütörleri, perakendecileri ve çevrimiçi mal alıp satan tüketicileri içerir. Bu alış ve satış konsepti B2B, B2C, C2B veya C2C olabilir.

NFT’ler e-ticareti Nasıl Dönüştürecek?

NFT’nin hem merkezi hem de merkezi olmayan alanlarda benimsenmesinin çılgınlığı, onu bugüne kadarki en popüler blok zinciri araçlarından biri haline getiriyor. Birçok endüstri ve sektör, kendi endüstrilerinde bu yeni teknoloji için bir kullanım örneği bulmanın yollarını arıyor. Bunlardan biri, NFT’lerin ek ekonomik değerlerin önünü açabileceği e-ticaret sektörü.

NFT’ler, e-Ticaret için aşağıdaki şekillerde etkilidir:

1. Malınızın dijital bir temsili olarak NFT’ler

NFT’ler çeşitli nesnelerin dijital bir temsili olduğundan, bir e-ticaret kuruluşu olarak NFT’leri mallarınızla eşleştirebilirsiniz.

Bu tür NFT’ler iki amaca hizmet edecektir:

  • E-Ticaret, ürünlerin sipariş edildiği ve gönderildiği bir çevrimiçi satış noktası olduğundan, ürünlerin tüketicilere ulaştırılması, bölgelere bağlı olarak muhtemelen günler, haftalar veya aylar alacaktır. Tüketicilere vermek üzere ürünlerinizin bir NFT’sine sahip olmak, onlara fiziksel ürünlerinin hızla yolda olduğunu garanti eder.
  • Fiziksel ürün teslim edilene kadar beklemek yerine, satın alınan her ürüne özel NFT replikasını kullanmaya başlayabilirler. Bunu, bir blok zinciri ağında kolayca doğrulanabilen markanızın ve mallarınızın mülkiyeti hakkında övünmek için kullanabilirler. Nike, Addidas, Gucci ve diğer markalar bunu zaten kullanıyor.
  • Ürünlerinizin bir NFT versiyonu, fiziksel ve sanal dünyaların buluştuğu metaverse’de bir reklam aracı olarak da hizmet edebilir.

2. E-Ticaret işinizi Metaverse’e götürmek

Metaverse, insanların hayal güçlerini deneyimleyebilecekleri sanal bir dünyayı temsil eder. Bunun ötesinde, çeşitli formlardaki avatarların kullanıldığı sanal bir ekonomik alandır. Bu avatarlar NFT’lerdir. Bu nedenle, ürününüzün bir NFT kopyasına sahip olmak, e-ticaret işinizi bir mağaza sahibi olabileceğiniz ve ürünlerinizi pazarlayabileceğiniz metaverse’e götürebilir.

Adidas, Gucci, Nike, Louis Vuitton, Burberry, Tommy Hilfiger, Samsung vb. gibi önemli markaların Metaverse’de zaten mağaza alanı var.

3. İşlemleri doğrulamanın bir yolu olarak

NFT kopyaları olan ürünler, NFT’lerin kaydedildiği halka açık defter aracılığıyla kolayca izlenebilir ve doğrulanabilir. Her ürün bir NFT’ye atanacağından, üretim ve sürüm sayısı kolayca izlenebilir ve halka açık olarak doğrulanabilir.

Bu model, ürünlerinizi taklit eden ve işlem kayıtlarını doğrulayan sahte ürünlere kapıyı kapatacak ve ürünlerin ve sürümlerin sahipliğini izlemeyi ve doğrulamayı kolaylaştıracaktır.

4. Tüketiciler için anında memnuniyet

Ürününüz için NFT replikalarına sahip olmak, tüketicilerin bir mal için ödeme yapması ve iki tür mal alması anlamına gelir. Fiziksel ürün için ödeme yapacaklar ve ek olarak bir NFT sürümü alacaklar. Bu anlık memnuniyet, tüketicilerin ürünlerinize ve markanıza bağlı kalmasını sağlayacaktır.

5. Bir sadakat koleksiyonu olarak

NFT’ler VIP tüketicilere özel koleksiyon olarak verilebilir. Markanızın yeteneklerine bağlı olarak, bu kuponlar veya hediyelik eşyalarla değiştirilebilir, sadık tüketicilere veya büyük hacimli veya yüksek satın alma hacmine sahip tüketicilere üç ayda bir veya yıllık olarak dağıtılabilir.

6. Bir envanter takipçisi olarak

NFT’ler, büyüklüğünden bağımsız olarak e-ticaret işletmenizin envanterinizi yönetmesine etkili bir şekilde yardımcı olabilir. Bir blok zinciri ağında NFT’leri bastığınızda, basılacak NFT’lerin sayısını seçersiniz; bu, stokta bulunan belirli ürünlerin sayısı olacaktır.

Bu yapıldıktan sonra, bastığınız blok zinciri ağında kayıt değişmez özelliğe sahiptir, böylece fiziksel envanteriniz ile basılmış NFT’lerin sayısı arasındaki tutarsızlıkları kolayca tespit edebilirsiniz.

7. Ön sipariş aracı olarak

NFT koleksiyonları, belirli bir ürün için ön sipariş olarak basılabilir. Bu, fazla siparişleri azaltmak veya ele almak için kullanılabilir.

Bir marka olarak, bir ürün üretmeyi planlıyorsanız ancak tüketicilerin bunu memnuniyetle karşılayıp karşılamadığından emin değilseniz, NFT’leri her bir NFT’nin her bir ürünü temsil edeceği şekilde belirli bir birimde basabilirsiniz. Bu, bu tür NFT’lerin her sahibi için eşdeğer bir ürüne hak kazanacaktır. Bununla üretiminizi kontrol edebilir ve fazla üretimde giderlerinizi azaltabilirsiniz.

Fazla siparişleri azaltmak için ürünlerinizi ürettikten sonra eşdeğer NFT’leri basabilirsiniz. NFT’leriniz tükendiğinde veya dağıtıldığında, bu tür ürünler için “stokta yok” olarak işaretlenecektir.

8. Ürünlerinizi ve markalarınızı daha fazla tüketiciye pazarlamak

NFT’ler daha geniş çapta benimsenmeleri nedeniyle popüler hale geldiğinden, bunları fiziksel ürünlerinizle eşleştirmek, ürünlerinizi ve markanızı, markanızın benzersiz bir parçasına sahip olmak isteyen yeni tüketicilere pazarlayacaktır.

Sosyal medyada kendilerini gösteren tüketiciler, markanızı dolaylı olarak da pazarlayacaktır; bu da ürünlerinize daha fazla talep ve satış getirir. Tüm bunların yanı sıra, NFT’lerinizi özel olarak NFT’lere yönelik pazar yerlerinde listeleyebilirsiniz . Bu, e-ticaret satış noktanızda reklamlarınız yayınlarken pazarlamayı merkezi olmayan alana götürmeye benzer.

Erkenci Olmak Zarar Vermez

NFT’ler muhtemelen fiziksel ürünlerin yerini alamaz; sadece mevcut fikirlere değer katabilir ve daha fazla ekonomik güç yaratabilirler. NFT’lerin e-ticarete uygulanması, vurgulanan kullanım durumlarının ötesine geçer; bu nedenle e-ticaret işletmenize uygun olanları bulmalı ve kullanmalısınız.

Erkenci olmanın sizi çağdaşlarınız arasında daha üst sıralarda yer aldığını belirtmekte fayda var. Büyük markalar, işe yarayan NFT’leri kullanıyor ve dahil ediyor.

NFT kullanan dünyaca ünlü markalara örnekler:

  • SAMSUNG
  • kola
  • hyundai
  • JP Morgan
  • HSBC
  • Balenciaga
  • adidas
  • Nike
  • acur
  • Ray-Ban
  • Dolce Gabbana
  • Gucci
  • Burberry
  • Louis Vuitton
  • Tommy Hilfiger

(Kaynak: NFT Plazas)

Önceki

Ecem Dilan Köse ile dijital doğalar, kripto sanat ve çok daha fazlası…

Sonraki

Milyarder Mark Cuban'dan Kitap Yayıncılık Endüstrisinde NFT Kullanımı Üzerine

Related Posts
Devamını Oku

Dijital Sanat Evreni Epson’la Genişliyor

Epson lazer projeksiyon teknolojisi, görsel sanatlar ve mekan enstalasyonları gibi çeşitli alanlarda etkileyici ve sürükleyici bir sanat deneyimi yaşatıyor.
Total
0
Share