Tyler Hobbs

Tyler Hobbs, Austin, Teksas’tan bir görsel sanatçıdır. Çalışmalarını algoritmalar ve kodlamalar üzerinden yapmaktadır. Hesaplamalı estetik etrafında dönen Hobbs’un sanatı, bilgisayar donanımı ve yazılımının doğal dünya ile etkileşimini araştırıyor.

Tyler Hobbs’un sanatsal yolculuğu

Tyler Hobbs yıllardır geleneksel portre, figür ve manzara çizimleriyle uğraşıyordu. Geleneksel sanata ilgisi olsa da bu yönde fazla ilerlemedi.

Bilgisayar bilimi okumaya devam etti ve 2010’da mezun oldu. Ancak, 2014’te Hobbs, üretken sanatı keşfetti ve şansını denedi. Bu keşif anı, sanatla bağlantı kurmaya, sanatsal kodlama becerilerini yenilikçi bir şeyle birleştirmenin bir yolunu bulmaya çalışırken geldi.

“21st Century Creative” podcast’inde Tyler Hobbs şunları söyledi:

“Üretici sanat topluluğuna rastlamaya başladım ve bunun zaten bir şey olduğunu öğrendim. Bunun benim için iyi olacak bir şey olduğunu çok çabuk anladım ve o zamandan beri bunun peşindeyim.”

2017 yılına kadar tam zamanlı bir sanatçı olmak için yeterince para biriktirmişti. O zamanlar yılda 100’e yakın parça üretiyor, komisyonlar ve baskılar satarak geçimini sağlıyordu. Tam zamanlı bir sanatçı olmak kolay değildi. Ancak bu güzel bunu güzel bir sonuca kavuşturmayı bildi. Yalnızlık ve maddî sıkıntıların bir sonucu olarak, 2018 yılında iş seyahatine odaklanan start-up’ı Travel Boss’u kurdu.

Maalesef pandemi nedeniyle şirket kapandı. Ancak bu, Tyler Hobbs’u Art Blocks’u keşfetmeye yöneltti ve bu tesadüfi keşfin geleceğinin gidişatını hızla değiştirdiğini söyleyebiliriz. Küratörlüğünde bir sanatçı olarak platform tarafından elle seçildikten sonra Hobbs hızla başarıya ulaştı.

Hobbs’un çığır açan çalışması “Fidenza” hakkında

Tyler Hobbs’a göre: “Fidenza, bugüne kadarki en çok yönlü üretken algoritmam. Aşırı karmaşık olmamasına rağmen, algoritmanın temel yapıları oldukça esnektir ve sürekli şaşırtıcı sonuçlar üretmeye yetecek kadar çeşitliliğe izin verir.”

Soyut Dışavurumcu sanatçı Francis Klein’dan ilham alan ve adını Kuzey İtalya’daki küçük bir kasabadan alan Fidenza, dünya çapındaki sanat koleksiyoncularının hayal gücünü ele geçirdi. Toplam 999 NFT çıkarıldı. Her biri 0.17 ETH karşılığında 25 dakikada tükendi ve yaklaşık 400.000 dolarlık satışla sonuçlandı. Sadece bu değil, Fidenza NFT’leri ikincil piyasada daha da başarılıydı ve yaklaşık 85 milyon dolara satıldı.

Fidenza’nın altında yatan teknoloji, bir akış alanı algoritmasıdır. Bu kodlama tekniği, Tyler Hobbs’un estetik açıdan da hoş olan organik eğriler üretmesini sağladı. Ayrıca şekiller arasında örtüşme olmamasını sağlamak için “Çarpışma Kontrolü: Örtüşme Yok” özelliğini kullanıyor. Fidenza ayrıca, birlikte iyi çalışan, önceden seçilmiş bir dizi renk olan olasılıksal renk paletlerini de içeriyor. Kuşkusuz Fidenza’nın altında yatan teknoloji de sanat eserlerinin kendisi kadar ilgi çekici.

Sanatsal süreci hakkında

Hobbs, The 21st Century Creative podcast’inde, “Yani kendim için, sanat eserim tamamen programlama yoluyla yaratılıyor. Hiçbir şeyi elle çizmiyorum ya da herhangi bir tür photoshop ya da post-edit kullanmıyorum” dedi.

Hobbs, yaratıcı sanat ortaya koyarken sanatçının sanat eseriyle sonuçlanan bir program yarattığına da dikkat çekti. Bu nedenle sanatçı, renk, estetik ve desen tercihlerini seçerek kendini ifade edebilmek için teknoloji ile el ele çalışıyor.

Koleksiyonculara süreci anlatmak için Tyler Hobbs, sanat eseriyle birlikte programın bir anlık görüntüsünü sunuyor. Bunun temel nedeni Hobbs’un kodlamayı sanat eserinin önemli bir parçası olarak görmesi.

Üretken sanat, 1960’lardan beri var olmasına rağmen, Tyler Hobbs gibi sanatçılar kuşkusuz bu türü henüz, daha yeni zirveye taşıyorlar. NFT’lerin popülaritesi sayesinde, geleneksel olmayan sanatçılar artık insanları üretken sanat hakkında eğitebilir ve teknoloji ile sanatın gerçekten nasıl bir arada var olabileceğini herkese gösterebilir.

Önceki

Sanal dünyanın varoluşsal gerçeklikleri: Metaverse

Sonraki

Yuga Labs'ın Milyon Dolarlık CryptoPunk Satışından Ethereum Konferansı'na... Haftanın Gündemi...

Related Posts
Total
0
Share