Toplumsal Kültürün 3 Boyutlu Yansımaları: Hamza Kırbaş’ın Çalışmaları NPOW’da

NFT Person of The Week köşemizde bu hafta 3 boyutlu görseller, animasyon, mekâna özgü enstalasyonlar üzerine çalışan ve eserlerinde toplumsal kültürü yansıtan Hamza Kırbaş var.

Hamza Kırbaş Polonya Silezya Üniversitesi’nde grafik tasarım eğitimi aldıktan sonra Ankara Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı.

Hamza Kırbaş

Kırbaş’ın multi-disipliner çalışmaları; 3 boyutlu görseller, 3 boyutlu animasyonlar, heykeller, enstalasyonlar, mekana özel enstalasyonlar ve artırılmış gerçekliği kapsıyor. 

Hamza Kırbaş, Words and Things, CG Composition, 50000 × 30000 Px, 150×90 cm, Fine Art Print, 2021.

Eserleri mekân, zaman ve izleyici arasında bir iletişim modeli olarak düşünülüyor ve şekilleniyor. 

Geçmişle, gelecekle ve bugünle bağlantı kurmak için günlük hayattan konular alıyor. Özellikle yaşadığımız anı, küresel ölçeği ve bu olayların hayatımızdaki etkilerini yansıtan görüntülere dönüştürerek izleyicinin aktif bir katılımcı olmasını sağlıyor.

Kırbaş, 3 boyutlu animasyonlarında bireyin giderek duyarsızlaştığı bir toplumu aktarıyor. 

Pinocchio Syndrome-No:11

Hayali figür tasvirlerinde sanatçının amacı, izleyicinin sosyal kimliğini harekete geçirmek ve tarihsel hafızayla bağlantılı olarak kendine dair algısını yansıtmak; diğer bir deyişle ortak kültüre sahip bir gruba ait olma duygusu.

WITNESSES / NO: 2 / CG, 20000PX, 110×130, 2020

Kırbaş’ın eserleri uluslararası alanda sergilendi.  Mekanlar arasında en son Cuchifritos Gallery ve Project Space’deki (2022, New York)  grup sergisi  Presence ; Morrow Collective, BAE Sanal Metaverse Sergisinin 50. Yılı  (2021, Dubai); 34. Festival Les Instants Videosu  (2021, Marsilya); IN-SONORA 11  Uluslararası Ses ve İnteraktif Sanat Festivali (2021, Madrid); Video Art Miden, Meta-Tez sergisi (2020, Yunanistan); Cuvo Festivali ‘Gençlik Oyunu’ 2020 (2020, Madrid); DOSYA Festivali  (2019, São Paulo); 18.  WRO Medya Sanatı Bienali  (2019, Wroclaw);  CENTRALE FESTIVAL 11’de (2019, İtalya)  aşırı olasılık ; SIMULTAN FESTİVAL XIV.  (2019, Romanya); 32. Avrupa Medya Sanatı Festivali (2019, Almanya); Yanlış Bienal için BÜYÜK (2019, Kopenhag); JCC Harlem’de (2018, New York) 8. Subway Video Sanat Gecesi kapsamında; VIDEOFEST2K18,  Uluslararası Video sanatı ve Çağdaş Film Bienali’nde (2018, Kaliforniya).

Önceki

XCOPY'nin Yıl Sonu Fantezisi: Çekilişler, Airdroplar ve Benzersiz Bir "Burn" Mekanizması!

Sonraki

NFT’ler Daha Yolun Başında mı Yoksa Sonuna mı Gelindi?

Related Posts
Total
0
Share