NVIDIA’nın Metaverse Yolculuğu: Omniverse

Ahmet Rüstem, yeni yazısında yeni dünyalar, ortamlar tasarlanabilen dijital evren Omniverse’ü değerlendiriyor.

3 boyutlu iş akışları, artık sadece mimari, tasarım, oyun endüstrisi, görsel efektler için değil, bilim, analiz, simülasyon ve modellemeye ihtiyaç duyulan her disiplinle iç içe.  Neredeyse tüm sektörler, tasarımların, fiziksel üretime geçmeden önceki son hallerini görselleştirme biçimlerine ve çeşitliliğe ihtiyaç duyuyor. NFT ile çoğalan yeni üretici kitlesinin son zamanlarda en sık araştırdığı şeylerin başında 3D görselleştirme araçları geliyor.

Teknoloji liderlerinden NVidia, yaratıcı endüstrilerin odağında olan markalardan biri. Son zamanlarda ücretsiz kullanıma sunduğu Nvidia Omniverse ise 3D tasarım iş birlikleri, simülasyonlar ve nicesi için genişletilebilir bir platform. Omniverse’de iş geliştirme, animasyon kurgulama, modelleme, efekt tasarlama gibi nice tasarım ve görselleştirmeye dair araçlara ulaşmak mümkün. Yeni dünyalar, ortamlar tasarlanabilen bu platform, güçlü bir dijital evrene dönüşecek gibi görünüyor. Peki NFT ve Omniverse nerede konumlanabilir?

Geçmişte 3D modelleme ve çizimler için sınırlı sayıda yazılım mevcuttu. Bu yazılımlar gerçeğe yakın görüntüler elde etmek için çeşitli tarama (render) motorları kullanırlardı. Örneğin bir sandalye tasarlamak istiyorsanız bunu önce dijital programlarda 3D olarak modelleyip, ardından malzemelerini tanımlayıp, ışık ayarlarını kurgulayıp, tarama tuşuna basmamız ve gerçekçi görünüm için çeşitli ayarlarla uğraşmamız gerekirdi. Vakit alan bu süreçler, günümüzde gerçek zamanlı render ağları ve makineleri ile boyut atladı. Akıllı materyaller, fizik kurallarını taklit eden eklentiler, görselleştirme araçlarının çeşitliliğinin artışıyla daha kompleks ve verimli hale geldiler. Birbirinden bağımsız, çoğu zaman ortak dili konuşamayan yazılımlar arası geçiş oldukça zahmetliydi.

NVIDIA Omniverse ile dijital ikizler, interaktif simülasyonlar, dijital fabrikalar, enerji santralleri, iklim araştırmaları her zamankinden daha hızlı ve daha yüksek doğrulukta gerçekleştiriliyor. Sanayi, üretim ve bilime katkılarının yanı sıra tasarım sektörü için heyecan verici olasılıklara sahip bu araç diğer programlarla kolayca entegre olabiliyor ve geniş ekiplerle çalışma şansı veriyor.

Omniverse içerisinde “Create” ve “Machinima” gibi bölümlerin bulunması yaratıcılar için en önemli noktalardan. Create içerisinde gerçek zamanlı dünyalar ve animasyonlar kurgulamak mümkün. Omniverse Machinima ise beni en çok heyecanlandıran araçların başında geliyor. Machinima; oyunlarda, kamera, mod, eklentiler yardımıyla birlikte yer alan karakterlerden, dekor parçalarından, mekanlardan, efektlerden faydalanılarak üretilen kısa videolara ve filmlere verilen isimdir. Makine ile sinema sözcüklerinin birleşmesinden ortaya çıkan bu kelime beraberinde hızla büyüyen oyun sektörüyle iç içe yeni bir sanat üretme biçimi yaratmıştır. Oyuncunun bir tüketiciden üreticiye dönüşmesine önemli örneklerinden biri olan Machinima, fan kültürü ile kendi festivallerini oluşturacak kadar görünürlük kazanmıştır. Günümüzde video platformlarında machinima olarak üretilen yüzbinlerce animasyona erişim mümkündür. Nvidia Omniverse Machinima ise hazır karakter, oyun ortamlarından faydalanılarak inanılmaz derecede gerçekçi animasyonlar oluşturmanızı sağlar. Omniverse içerisinde bulunan yüz verilerini kurgulayan “Audio face” aracılığıyla karakterlerinizi yüz mimikleri ile seslendirmeniz, geçmiş ile kıyaslayınca oldukça kolaylaşmış durumda.

Omniverse tanıtımında Perry Nightingale, alanları, mekanları sanal ortama aktarırken Omniverse ve Nvidia ile kurulan işbirliğinin film sektörünün geleceğindeki en büyük adımlardan biri olduğunun altını çiziyor. Omniverse Genel Müdürü Richard Kerris ise gelecekte sanal dünyada, fiziksel dünyadan daha fazla içerik ve daha fazla deneyim tasarlanacağının altını çiziyor. Bu sanal dünyalarda fiziksel dünyadan daha fazla bir ekonominin ve pazarın doğacağını belirten Kerris, Omniverse için herkesi ve her şeyi birbirine bağlayan bir sanal dünya alışverişi olarak tanımlıyor.

Ağustos ayı içerisinde fiziksel olarak Vancouver’da ve sanal olarak her yerde gerçekleşecek Siggraph 2022’de “The Art of Collaboration: NVIDIA, Omniverse, and GTC” başlığı altındaki konuşma 10 Ağustos’ta izlenebilir. Omniverse açık çağrıları ve yarışmalarını da yine beta sürümü üzerindeki haberler kısmında takip edilebilinir.

Omniverse fiziksel ve sanal dünyanın bağdaştırıcısı olma yolunda hızla ilerlerken, NFT platformlarında üretimlerini ve eserlerini sergileyen milyonlarca kullanıcı için güçlü bir görselleştirme, düzenleme aracı olacak gibi duruyor.

Ahmet Rüstem

Önceki

Kingship, Superb Chocolatey Treat için M&Ms ile Güçlerini Birleştirdi

Sonraki

Modada Kullanılan NFT'lerden Yeni Dijital Sanat Deneyimlerine... Haftanın Gündemi...

Related Posts
Total
0
Share